Όλοι μας περάσαμε από το σχολείο, ένα σχολείο με πλήρη εντατικο- ποίηση των ρυθμών χωρίς να υπάρχουν περιθώρια για ασχολίες έκτος σχολικού περιβάλλοντος. Σε αντίθεση με την εικόνα αυτή οι σχολές των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελούσαν χώρο όπου εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας λαμβάνανε χώρα ( και εξακολουθούν με πολύ μεγα- λύτερη όμως δυσκολία λόγω των ρυθμών ) δραστηριότητες πολιτιστικές και πολιτικές. Οι πρόσφατές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ με την στήριξη του ΠΑ.ΣΟ.Κ , του ΛΆ.Ο.Σ , της Ε.Ε και κοινωνικών φορέων , είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω εντατικοποίηση των ήδη εξαντλητικών ρυθμών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η περίπτωση του Τ.Ε.Ι Πειραιά
Το τι γίνεται στο Τ.Ε.Ι το γνωρίζουμε όλοι, αφού τα ζούμε καθημερινά. Ο τρόπος δήλωσης μαθημάτων , η κατάσταση που επικρατεί στα εργαστήρια και το καθεστώς που προέκυψε , λόγω των μεταρρυθμίσεων , με τα βιβλία είναι λίγα μόνο από τα καθημερινά μας προβλήματα.
Ο τρόπος δήλωσης των μαθημάτων έχει μετατρέψει την ‘’επιλογή’’ μαθημάτων σε προκατασκευασμένη επί της ουσίας δήλωση. Η υποχρεωτική δήλωση των μη περασμένων μαθημάτων ( πυραμίδες ), το 35ωρο και οι αλυ- σίδες στην ουσία εγκλωβίζουν καθέναν από εμάς σε μια από τα πριν οριοθετημένη δήλωση. Ο τρόπος της προμήθειας βιβλίων άλλαξε. Πλέον επιλέγουμε 1 από τα 3 τα οποία μας προτείνονται το οποίο μπορούμε να πά- ρουμε δωρεάν από τον εκδοτικό του οίκο ενώ τα άλλα δύο για να τα προμηθευ- τούμε τα πληρώνουμε. Όλο αυτό φυσικά λίγες ημέρες πριν την εξεταστική.
Επίσης σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του αντικειμένου που διδάσκεται ο καθένας ‘’ παίζουν ’’ τα εργαστήρια. Σε πολλά από αυτά η κατάσταση από πλευράς υποδομών , οργάνωσης και γενικά εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι κακή. Όργανα παλιά , χαλασμένα ή συνδυασμός και των δυο, και καθηγητές που ( σε αρκετές περιπτώσεις ) δεν διδάσκουν σχεδόν τίποτα πάνω στο μάθημα ( θα έπρεπε να τα ξέρεις από την θεωρία ) και ζητούν τα πάντα στην εξέταση, συμβάλουν στην χειροτέρευση του μαθήματος και στην ανούσια αύξηση δυσκολίας. Ενώ λόγω των οικονομικών αναγκών για την παρακολού- θηση ορισμένων εργαστηρίων απαιτούνται έως και € 50 ( τραγικό αν σκεφτεί κανείς ότι στο τμήμα ηλεκτρονικής οι σπουδαστές κερδίσανε να τους παρέχονται δωρεάν υλικά αξίας € 70 ).
Όλα αυτά δυσχεραίνουν την προσπάθεια του καθένα από εμάς να ολοκληρώσει τις σπουδές του έχοντας πάρει πτυχίο με αντίκρισμα τόσο από πλευρά γνώσεων όσο και από πλευράς εύρεσης εργασίας.
Για την επίλυση όλων αυτών των σημαντικών προβλημάτων είναι αναγκαία η δραστηριοποίηση όλων μας μέσω των γενικών και τμηματικών συνελεύσεων. Για αυτό πρέπει άμεσα να πραγματοποιηθεί συνέλευση τμήματος ηλεκτρολογίας.
ΟΛΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ
Μ.ΑΧΟΜΕΝΗ ΑΡ.ΙΣΤΕΡΗ Κ.ΙΝΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Ε.ΝΙΑΙΑ Α.ΝΕΞΑΡΤΗΤΗ Α.ΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ